سپیدار سیستم، ارائه‌دهنده نرم‌افزارهای جامع و یکپارچه

9 نکته برای بهبود واحد حسابداری

9 نکته برای بهبود واحد حسابداری

رسیدگی به فرایندهای فعال در حال جریان کسب و کار(مثل فرآیند خرید ، فروش ،تسویه و …)، یکی از ضروریات واحد حسابداری می باشد .بهبود این کنترل در راستای محافظ از کسب و کار میباشد و ضعف در آن باعث ایجاد مشکلات اساسی خواهد شد.
تصمیم گرفته ایم فهرستی از نکات را ارائه دهیم تا حداقل واحد حسابداری را کارآمدتر، مولدتر و مساعدتر برای موفقیت در کل کسب و کار کنیم.

1.مغایرت ها را به موقع انجام دهید.
ممکن است در حال حاضر مجبور نباشید تطبیق حسابهای پرداختنی و دریافتنی را پایان هر ماه انجام دهید، اما انتقال این کنترل به پایان سال مطمئنا باعث می گردد از اصلاح یکسری از خطاها در طی سال غافل بمانیم.

2.قوانین رو بصورت واضح بیان کنید و به آنها پایند باشید.
مهم است سیستمی از قوانین و محدودیت ها برای ارسال فاکتورها، بازپرداخت ها و غیره داشته باشیم و آنها را به شدت اجرا کنیم. قوانین تجاری فرآیندهای حسابداری را هدایت می کنند و باید رعایت شوند.

3. تحقیق هرگز اتلاف وقت نیست.
گاهی اوقات توجیه یک یا دو ساعت نشستن و مطالعه در محل کار سخت است، اما در حسابداری کاملاً ضروری است. قوانین و فرم‌های مالیاتی تغییر می‌کنند و بهترین شیوه‌ها دائماً در حال بهبود هستند.

4. مالیات ها را به موقع پرداخت کنید.
هیچ کس دوست ندارد آن را بشنود، اما باید گفت. مالیات حقوق کارکنان،مالیات تکلیفی،مالیات اجاره، مالیات بر ارزش افزوده و … باید به موقع و طبق برنامه پرداخت شود. این کار از هزینه‌های اضافی، جریمه‌ها و …جلوگیری می‌کند.

5. فرصت را غنیمت بشمارید.
این یک اشتباه بزرگ است که بسیاری از بخش های حسابداری مرتکب آن می شوند. اکثر کارهای یک واحد حسابداری دوره ای، تکراری یا حداقل قابل پیش بینی است. این طرز فکر کار بر روی یک مسیر موجود بدون هیچ چالشی را شکل می‌دهد، که منجر به از دست رفتن فرصت برای بهبود و کاهش هزینه در واحد حسابداری می‌شود
(در این ذهنیت بی‌معنا بودن انجام کاری «فقط به این دلیل که همیشه به این شکل انجام می‌شده و کسب‌وکار خوب پیش می‌رود» مشهود است. ).

6. گزارشگری را با حسابداری هماهنگ کنید.
با توجه به اندازه کسب و کار این احتمال وجود دارد که در بخش حسابداری، نه تنها برای بخش خود و نگهداری سوابق، بلکه برای واحدهای دیگر ، مدیران اجرایی و برای استفاده در تشکیل پرونده و تهیه مالیات، گزارش تهیه کنید. یک سیستم استاندارد برای گزارش‌دهی و مدیریت داده‌ها برای اطمینان از اینکه کار به دلیل درخواست‌های قالب‌بندی یا پیچیدگی‌های نرم‌افزاری تکراری نمی‌شود، حیاتی است.

7. حسابداری را طوری رفتار نکنید که صرفاً مطابقت دارد.
حسابداری بسیار فراتر از رعایت قوانین مالیات است. حسابداری به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را روان تر اداره کنید. حسابداری و داده های مالی می توانند مستقیماً بینش های تجاری ایجاد کنند و ابتکارات استراتژیک را شکل دهند، مانند انتخاب یک استراتژی بازاریابی که به بهترین نتیجه مالی منجر شود.

8. اجازه ندهید مشتریان با پرداخت نکردن مانده خود فرار کنند.
این بلای مطالبات است. یک عدد بالا در ستون مطالبات خوب است، اما شما نمی توانید مواد بیشتری بخرید یا روی فن آوری های جدید با وعده سرمایه گذاری کنید – بنابراین اجازه ندهید مشتریان شما این کار را با شما انجام دهند. قبل از تسویه سفارشات قبلی در حساب، محکم بایستید و از خدمات بعدی خودداری کنید.

9. حداقل سود ماهانه را محاسبه کنید.
این چیزی است که کسب‌وکارها اغلب از آن غافل می‌شوند. اگرچه، تشخیص اینکه واقعاً به عنوان یک شرکت چقدر خوب عمل می‌کنید، می‌تواند دشوار باشد. در بخش حسابداری، ارائه این اطلاعات به‌عنوان نتیجه‌گیری از داده‌های شما می‌تواند مفید باشد: “ما در سه ماه گذشته به حداقل _____ ریال سود ناخالص محقق شده است.” شفاف بودن با مدیران اجرایی در مورد واقعی بودن اهدافی که تعیین می کنند یکی از حیاتی ترین وظایفی است که یک رئیس واحد حسابداری می تواند انجام دهد.

هرگز پیشرفت را متوقف نکنید.
این به هیچ وجه یک لیست جامع نیست. ترفندها و بهبودهای فرآیندی بی‌شماری وجود دارد که می‌توانید با تیم حسابداری خود انجام دهید که می‌تواند به افزایش کارایی کلی کمک کند. با این 9 راه حل شروع کنید، و فرصت های که بهبود فرآیندهای حسابداری را امکان پذیر می کند، کشف کنید. برای مشاوره رایگان بهبود فرآیند حسابداری، می توانید با کارشناسان فنی ما گفتگو کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نداشتیم! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

فهرست مطالب
سپیدار سیستم، ارائه‌دهنده نرم‌افزارهای جامع و یکپارچه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

صدای شما را می‌شنویم
شعبه مرکزی تهران
شعبه مرکزی تهران
شعبه شرق تهران
شعبه شرق تهران
×

 

سلام!

برای چت کردن در واتس اپ یکی از مخاطبین زیر را انتخاب نمایید

×