سپیدار سیستم، ارائه‌دهنده نرم‌افزارهای جامع و یکپارچه

با نحوه گزارش گیری در سپیدار آشنا شوید

پس از انجام مراحل مختلف در حسابداری، نحوه گزارش گیری در سپیدار از مهم‌ترین بخش‌های کار با این نرم‌افزار محسوب می‌شود. گزارش‌گیری بسیار حایز اهمیت است، زیرا اطلاعات مختلف مالی را در اختیار مصرف‌کنندگان بخش‌های مختلف سازمان‌ها و شرکت‌ها قرار می‌دهد. در این متن ابتدا به بررسی کامل انواع گزارش‌گیری در نرم‌افزار حسابداری سپیدار خواهیم پرداخت و سپس نحوه تنظیم دسترسی کاربران به این گزارش‌ها را توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

انواع گزارش در حسابداری

انواع مختلف نحوه گزارش گیری در سپیدار

در نرم‌افزار حسابداری سپیدار می‌توان گزارش‌هایی در انواع مختلف دریافت کرد. این گزارش‌ها عبارتند از:

• گزارش چاپی در سپیدار سیستم

همان‌طور که از نام آن نیز مشخص است، این گزارش را می‌توان چاپ کرده و در اختیار بخش‌های مختلف سازمان قرار داد. می‌توانیم انواع فرم‌های حسابداری را با این فرمت ذخیره نمود، از جمله آن‌ها مواردی مانند رسیدهای انبار، رسید دریافت، فاکتور فروش، حواله خروج و …هستند. باتوجه به این موارد گزارش چاپی را می‌توان پرکاربردترین نحوه گزارش گیری در سپیدار در نطر گرفت.
پس از اینکه نسبت به ذخیره فرم‌ها اقدام کردید، گزینه چاپگر در بالای صفحه فعال می‌شود. از طریق این دکمه می‌توانید انواع گزارش‌های خود را چاپ کنید و مستندات عملیات حسابداری مختلف را مشاهده نمایید. برای راحت‌شدن این عملیات می‌توانید از طریق فهرست، چند عدد فرم را انتخاب کرده و از قسمت پایین صفحه با انتخاب گزینه چاپ، فرم‌ها را دریافت کنید.

• گزارش مروری در سپیدار سیستم

این نوع از نحوه گزارش گیری در سپیدار برای مشاهده فرم و فاکتورها در یک بازه زمانی معین مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال می‌توانید با انتخاب عملیات بانکی، دارایی‌ها، فروش، حقوق و… موارد مورد نظر را در بازه خاصی مرور و بررسی نمایید. یکی از ویژگی‌های مناسب این نوع از گزارش‌گیری در سپیدار، امکان انتقال این فرمت‌ها به فایل اکسل و دریافت سند چاپ‌شده است.
در حین استفاده از این روش ممکن است با مشکل ظاهر جداول در فایل‌ها روبرو شوید. برای حل این مشکل و جادادن همه ستون‌های موردنظر در صفحه چاپی، از قسمت پایین فرم منوی چاپ را انتخاب کنید. در قسمت منوی چاپ، گزینه‌ای تحت عنوان چاپ چند سطری وجود دارد. با کلیک کردن روی این گزینه ستون‌ها مرتب شده و به طور کامل در فایل چاپی قرار می‌گیرند.

برای در یافت مشاوره رایگان در مورد نرم افزار حسابداری سپیدار با شماره 88419745-021 تماس بگیرید .

• گزارش پویا در نرم افزار حسابداری سپیدار

 

از این روش برای دریافت گزارش‌های مروری و غیرچاپی استفاده می‌شود. بر اساس نیاز مدیران و قسمت‌های عملیاتی مختلف در سازمان، می‌توانید اطلاعات تکمیلی و ضروری را وارد فاکتورهای فروش خود نمایید. برای دریافت گزارش‌هایی با این فرمت، حالت پویا در نرم‌افزار حسابداری سپیدار بهترین گزینه ممکن است.

• گزارش‌ساز در سپیدار

این نحوه گزارش گیری در سپیدار، معمولا در مواقع و شرایط خاص گزارش‌گیری مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال در دریافت گزارش چک‌ها، گزارش بدهکار و بستانکار، اقلام باز فاکتور خرید و… از گزارش‌ساز استفاده می‌شود. انواع مختلف دسته‌ی گزارش ساز موارد زیر را شامل می‌شوند:
1. پرکاربرد: دسته پرکاربرد از جمله مواردی است که فقط با گزارش‌ساز می‌توان از آن‌ها گزارش دریافت کرد.
2. کاربری: این مورد معمولا توسط کاربران یا مشتریان ایجاد می‌شود.
3. خاص: گزارش خاص مواردی است که از مشتریان دریافت می‌شود.
4. سیستمی: نوع سیستمی از موارد غیر‌قابل حذف‌شدن است. در صورتی که مایل نباشید این مورد در چاپ گزارش‌ها مشاهده شود، باید گزارش موردنظر خود را انتخاب نموده و از قسمت واقع شده در بالای فرم آن را غیرفعال کنید.

نحوه ایجاد انواع گزارش در نرم افزار حسابداری سپیدار

• گزارش فعالیت‌های روز در حسابداری

گزارش فعالیت‌های روز نیز نوعی نحوه گزارش گیری در سپیدار است. این گزارش یک منوی از پیش ساخته‌شده است که برای گزارش‌گیری از موارد پرکاربرد در حسابداری استفاده می‌شود.

لینک خرید بسته های نرم افزار حسابداری سپیدار 

نحوه دسترسی کاربران به قسمت گزارش‌ها در نرم افزار حسابداری سپیدار

بر اساس هر کاربر تعریف شده در سیستم می‌توانید دسترسی به گزارش‌ها را تعیین کنید. در نحوه گزارش گیری در سپیدار قسمت‌هایی وجود دارند که باید برخی کاربران به آن‌ها دسترسی نداشته باشند، از جمله آن‌ها می‌توان به مواردی همچون گزارش خرید کالا، صورت‌های سود و زیان و … اشاره کرد. برای محدود کردن این دسترسی‌ها باید به قسمت تنظیمات در فهرست مراجعه کنید. در این قسمت، امکان دسترسی کاربر موردنظر خود را ویرایش کرده و در صورت نیاز غیرفعال نمایید.

جمع‌بندی

همان‌طور که بررسی شد نحوه گزارش گیری در سپیدار از بخش‌های مهم در حسابداری محسوب می‌شود که به وسیله این نرم‌افزار به راحتی قابل انجام است. کافی است نوع گزارش خود را تعیین کرده و نسبت به گزارش‌گیری اقدام نمایید. علاوه بر این می‌توانید دسترسی کاربران به سطوح مختلف گزارش‌ها را نیز محدود نمایید.

در صورت تمایل به خرید هریک از خدمات نرم افزار حسابداری سپیدار ، با سایت بهین حساب مراجعه کنید.

 

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نداشتیم! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

فهرست مطالب
سپیدار سیستم، ارائه‌دهنده نرم‌افزارهای جامع و یکپارچه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

صدای شما را می‌شنویم
شعبه مرکزی تهران
شعبه مرکزی تهران
شعبه شرق تهران
شعبه شرق تهران
×

 

سلام!

برای چت کردن در واتس اپ یکی از مخاطبین زیر را انتخاب نمایید

×