سپیدار سیستم، ارائه‌دهنده نرم‌افزارهای جامع و یکپارچه

ضرورت و نحوه ایجاد شرکت جدید در نرم افزار سپیدار

برای هر شرکت اولین قدم برای شروع فعالیت حسابداری انتخاب  یک نرم افزار حسابداری است. بعد از انتخاب نرم افزار حسابداری مناسب ، شما باید شرکتتان را در آن ثبت کنید. در اینجا قصد داریم نحوه ایجاد شرکت جدید در نرم افزار سپیدار را به شما آموزش دهیم. حسابداری یکی از پایه‌های مهم و اساسی در هر کسب و کاری است. روش‌های سنتی حسابداری در شرایط حال حاضر و با توسعه زیرساخت‌های تکنولوژی جای خود را به سیستم‌های نرم افزاری جدید داده‌اند. از همین رهگذر فرآیندهای حسابداری هم دقیق‌تر شده است و هم سرعت و انجام کارها افزایش پیدا کرده است.

یکی از نرم‌افزارهای جدید و کارآمدی که برای این منظور در کشور ما ابداع شده است، نرم‌افزار حسابداری سپیدار است. در طراحی و تولید این نرم‌افزار توجه بسیار جدی به مقوله مدیریت و حسابداری کسب و کارها کوچک مقیاس شده است. در این قسمت به منظور آشنایی با این نرم‌افزار، به بررسی آموزش نحوه ایجاد شرکت جدید در نرم افزار سپیدار می‌پردازیم.
نرم‌افزار سپیدار بین حسابداران طرفداران زیادی دارد و از قابلیت‌های متعددی برخوردار است. ایجاد شرکت جدید در نرم افزار سپیدار یکی از این قابلیت‌ها به شمار می‌رود.

ایجاد شرکت در نرم افزار حسابداری یپدار

ویژگی‌های نرم‌افزار سپیدار

• نرم‌افزار سپیدار جامع است و تمام زیرشاخه‌های حسابداری را پوشش می‌دهد.
• گزارش‌گیری نرم‌افزار سپیدار بسیار دقیق است و اطلاعات کاملی را در رابطه‌با سنجش میزان سود یا زیان شرکت و اطلاع از وضعیت طلبکاران و بدهکاران به کاربر می‎دهد.
• محاسبات انجام شده در نرم‌افزار سپیدار دقیق است و جزئیات را به نمایش می‌گذارد.
• تیم پشتیبانی نرم‌افزار سپیدار قوی و باتجربه است و دانش کافی برای ارائه خدمات به مشتری را دارد.
• شرکت ارائه‌دهنده نرم‌افزار سپیدار معتبر است و به دلیل سوابق خوبی که دارد می‌توان به آن اعتماد کرد.

چرا ایجاد شرکت جدید در نرم ‌افزار سپیدار اهمیت دارد؟

یکی از اولین اقداماتی که در استفاده از این این نرم‌افزار باید انجام شود، تعریف یک شرکت جدید به منظور شروع فرآیند حسابداری و مدیریت نظارتی است. به این اقدام در نرم افزار سپیدار اصطلاحا خام کردن بانک اطلاعاتی یا ساخت بانک جدید نیز گفته می‌شود
فعالیت‌های مالی در یک شرکت به مدیریت صحیح آن مرتبط است. برای اینکه امور حسابداری به بهترین نحو انجام شود، نیاز به یک نرم‌افزار حرفه‌ای دارید. محصول نهایی یک نرم‌افزار حسابداری، ارائه گزارشات مالی است. این گزارشات به مدیران مالی کمک می‌کند بهترین عملکرد را داشته باشند و اهداف شرکت را پیش ببرند.
نرم‌افزار سپیدار توسط گروهی باتجربه طراحی شده که تمام جوانب مربوط به فعالیت‌های مالی در آن سنجیده شده است. گزارشاتی که از این نرم‌افزار خارج می‌شوند صحیح، کامل و شفاف هستند و مدیران را در جهت عملکرد بهتر شرکت همراهی می‌کنند. بنابراین با ایجاد شرکت جدید در این نرم‌افزار از مزایای بسیاری بهره‌مند خواهید شد.

نرم‌افزار سپیدار برای چه شرکت‌هایی مناسب است؟

همان‌طور که گفتیم نرم‌افزار سپیدار متناسب با شرکت‌های تولیدی، بازگانی، خدماتی، پیمانکاری طراحی شده است. در واقع تمام افراد حقیقی و حقوقی که در این زمینه‌ها فعالیت می‌کنند و فعالیتشان ارائه خدمات است، می‌توانند اقدام به ایجاد شرکت جدید در نرم افزار سپیدار کنند. مؤسسات مالی، شرکت‌های بیمه، آژانس‌های هوایی، شرکت‌ها و استارتاپ‌ها مواردی هستند که در این مقوله قرار می‌گیرند. این شرکت‌ها کالایی را عرضه نمی‌کنند بلکه درآمد آنها بر اساس خدماتی که ارائه می‌دهند، شناسایی می‌شود.

 

گزارش‌های مالی که از نرم‌افزار سپیدار خارج می‌شود، به برنامه‌های خدماتی کمک می‌کند تا حسابشان را به‌صورت مکانیزه صادر کنند و گزارش‌های مربوط به ورود و خروجی نقدینگی را به دست آورند. یکی از بهترین سیستم‌ها در زمینه مدیریت وجه نقد، نرم‌افزار سپیدار است. با کمک این نرم‌افزار می‌توان تمام منابع مالی شرکت را مدیریت کرد و به برنامه‎ریزی‎های دقیق‌تری دست پیدا کرد. همچنین از طریق نرم‌افزار سپیدار می‌توانید تمام عملیات مرتبط با چک، حواله، کارت‌خوان و وجه نقد را تحت کنترل خود داشته باشید.

مطلب دیگر در مورد نرم‌افزار سپیدار این است که از طریق آن می‌توان تلاش تمام اعضای شرکت را در جهت فروش خدمات ملاحظه کرد. برای اینکه به میزان موفقیت شرکت پی ببرید بهترین راه این است که فعالیت‌های مشتریان را بررسی کنید. بنابراین یک نرم‌افزار علاوه بر اینکه سیستم‌های تعامل با مشتریان را ارائه می‌دهد، باید فعالیت‌های مالی آنها را نیز ثبت کند.
نرم‌افزار سپیدار در این زمینه کارایی بالایی دارد و فعالیت‌ها و عملیات حساب مشتریان را به طور دقیق بررسی می‌کند. مشخصات مشتری، اطلاعات حساب، مانده‌حساب و تمامی فعالیت‌های دیگر در این نرم‌افزار قابل دریافت است.

نرم افزار حسابداری سپیدار برای شرکت ها
مهم‌ترین دلایل ثبت شرکت یا اشخاص حقیقی جدید در نرم افزار سپیدار چیست؟

علاوه بر شرکت‌های حقوقی، اسامی افراد حقیقی جدیدی هم که با یک شرکت وارد فاز همکاری می‌شوند، باید در نرم‌افزار سپیدار ثبت شود. این کار مجموعه دلایلی دارد که از جمله مهم‌ترین موارد آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
– تهیه گزارش گردش حساب و مانده حساب
– تهیه گزارشات ارزش افزوده
– تهیه گزارشات خرید و فروش فصلی
– تهیه گزارشات قانونی مورد نیاز سازمان امور مالیاتی، تامین اجتماعی و …

امکانات نرم‌افزار سپیدار برای ثبت شرکت جدید

کارایی اصلی نرم‌افزار سپیدار، ارائه خدمات به کاربران است. به این صورت که کاربر مبلغی را به‌ازای دریافت خدمات پرداخت می‌کند. او می‌تواند فاکتور خدمت را با کمک نرم‌افزار سپیدار، تعریف و صادر کند. در واقع پس از ایجاد شرکت جدید در نرم افزار سپیدار، خدمات خود را با قیمت‌های مختلف و از طریق راه‌های متعدد فروش به مشتری ارائه می‎دهید.
در این نرم‌افزار می‌توان فعالیت‌هایی را که در طول روز انجام شده مورد بررسی قرار داد و درآمد ایجادشده را به‌صورت یک گزارش مالی به دست آورد. به عبارتی، با کمک گزارش‌های مرور فروش خدمات، سود و زیان نیز محاسبه می‌شود. سایر امکاناتی که می‌توان برای نرم‌افزار سپیدار در نظر گرفت از این‌قرار است:

• امکان گزارش‌گیری با فرمت‌های txt, html, xml, image, pdf, excel
• امکان طراحی گزارش‌های گوناگون با برنامه‌های گزارش ساز
• امکان کانورت اسناد حسابداری با استفاده از اکسل
• امکان تهیه گزارش‌ها و نمودارهای مدیریتی
• امکان تهیه گزارش تجزیه سنی بدهکاران
• امکان طراحی گزارش‌های پویا
• امکان صدور سند کل به‌صورت روزانه و ماهانه
• امکان ساخت دفتر کل و دفتر روزنامه
• امکان ایجاد صورت‌های مالی و ترازنامه سود و زیان

 

عملیاتی که می‌توانید از طریق نرم‌افزار سپیدار انجام دهید :

مجموعه‌ای از عملیات در نرم‌افزار سپیدار قابل انجام است که کارایی فراوانی برای شرکت‌ها دارند. چند مورد از این عملیات را در ادامه آورده‌ایم:
• امکان چاپ چک با انواع فرمت‌ها و فرمت جدید بانک مرکزی
• امکان تهیه گزارش و صورت مغایرت بانکی به‎صورت خودکار
• امکان تنظیم زنگ هشدار چند روز قبل از سررسید
• امکان تهیه راس و تاریخچه چک و پیگیری کلیه امور مربوط به یک چک
• امکان خرج، استرداد، ابطال و سایر عملیات روی چک

نحوه ایجاد شرکت جدید در نرم افزار سپیدار

حال باید بدانید که چگونه کار خود را شروع کنید. در این قسمت برای شما خواهیم گفت که چگونه در نرم‌افزار سپیدار یک شرکت ایجاد کنید. برای ایجاد شرکت جدید در نرم افزار سپیدار، پس از ورود به نرم‌افزار به قسمت تنظیمات بروید. سپس در قسمت عملیات گزینه «تنظیمات» را انتخاب کنید. گزینه‌های نام شرکت، نشانی، ارز پایه، تلفن، نمابر، وب‌سایت، پست الکترونیک، شماره پیام کوتاه، شماره همراه، کداقتصادی، شماره ثبت شرکت را کامل کنید.

در مرحله بعد در قسمت «محل فعالیت»، نام محل فعالیت را انتخاب کنید و نوع فعالیت شرکت را در قسمت «نوع فعالیت» وارد نمایید. همچنین می‌توانید با استفاده از گزینه «انتخاب تصویر» نیز لوگو یا آرم تجاری شرکت خود را انتخاب نمایید و در پایان برای ذخیره شدن اطلاعات و ایجاد شرکت گزینه «ذخیره» را انتخاب کنید.
بسیاری از شرکت‌هایی که برای استخدام نیروی جدید حسابداری از این نرم‌افزار آزمون برگزار می‌کنند، در ردیف اولین سوالات آزمون‌های خود این پرسش مهم را مطح می‌کنند؛ نحوه ایجاد شرکت جدید در نرم افزار سپیدار به چه صورت است؟‌

روی هم رفته دو روش کلی برای این منظور در نرم افزار پیش بینی شده است که در ادامه به تشریح این دو روش می‌پردازیم:

استفاده مستقیم از محیط نرم‌افزار سپیدار

در روش اول برای تعریف شرکت در نرم افزار سپیدار باید وارد محیط نرم افزار شوید. در پنجره موجود روی گزینه پیشرفته در قسمت پایین سمت چپ کلیک کنید. یک پنجره کشویی باز می‌شود. در پنجره روی گزینه تنظیم پایگاه داده کلیک کنید. در ادامه پنجره‌ای باز می‌شود. برای ورود به سرور نرم‌افزار گزینه بانک اطلاعاتی پیش‌فرض را انتخاب کرده و روی گزینه تایید کلیک کنید. در ادامه پنجره جدید باز می‌شود. در این پنجره روی گزینه ایجاد شرکت جدید کلیک کنید.

ایجاد شرکت جدید در نرم افزار حسابداری سپیدار

در ادامه اطلاعات خواسته شده درباره شرکت جدید را وارد کرده و به این ترتیب بانک اطلاعات شرکت جدید ایجاد می‌شود. در اینجا لازم است یک نکته مهم تذکر داده شود. قبل از ایجاد بانک جدید در نرم‌افزار حتما بررسی کنید که بانک مورد نظر را قبلا تعریف کرده‌اید یا نه؛ چراکه با یک نام شرکت تنها می‌توانید با یک بانک در نرم افزار سپیدار کار کنید. حتی اگر بعد از ایجاد شرکت جدید متوجه شدید که مشابه آن را قبلا تعریف کرده‌اید، می‌توانید به انتخاب خود یکی از بانک‌ها را حذف کنید.

استفاده از پوشه نصب نرم‌افزار سپیداربرای ایجاد شرکت جدید

توجه داشته باشید که برای استفاده از روش اول نباید بانک قبلی موجود در نرم‌افزار را حذف کنید. در صورتی که این کار را انجام دهید، دیگر امکان استفاده از روش اول وجود ندارد. در این گونه مواقع باید ابتدا به محل نصب نرم‌افزار در رایانه مراجعه کنید. در این قسمت فایلی به نام Database setup.exe وجود دارد. با کلیک کردن روی این فایل، می‌توانید وارد صفحه ثبت شرکت جدید در نرم افزار شوید و ادامه مراحل را مانند روش اول پی بگیرید.

جمع بندی نحوه ایجاد شرکت جدید در نرم افزار سپیدار

در این مقاله با نحوه ایجاد شرکت جدید در نرم افزا سپیدار آشنا شدید. این نرم افزار قابلیت‌های بسیار زیادی دارد که موجب شده است در سال‌های اخیر توجهات زیادی به سمت آن جلب شود. همچنین استفاده از نرم افزار سپیدار فرآیند حسابداری و مدیریت کسب‌وکارهای مختلف به ویژه کسب‌وکارهای کوچک را بسیار تسهیل می‌کند.

تایید ایجاد شرکت جدید در سپیدار

 

کلام آخر
نرم‌افزار سپیدار، یکی از کاربردی‌ترین نرم‌افزارها در زمینه حسابداری است. نرم‌افزاری قانونی و با قیمت مناسب که کار را برای حسابدارها و مدیران مالی راحت می‌کند. ایجاد شرکت جدید در این نرم‌افزار، دریچه‌ای رو به امکانات و مزایای فراوان در حسابداری است.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نداشتیم! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

فهرست مطالب
سپیدار سیستم، ارائه‌دهنده نرم‌افزارهای جامع و یکپارچه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

صدای شما را می‌شنویم
شعبه مرکزی تهران
شعبه مرکزی تهران
شعبه شرق تهران
شعبه شرق تهران
×

 

سلام!

برای چت کردن در واتس اپ یکی از مخاطبین زیر را انتخاب نمایید

×